Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia
dla dzieci młodszych
Godz. |
Podejmowane działania |
od 7.00 |
Zajęcia opiekuńcze, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne |
8.20 |
Zabawa ruchowa Przygotowanie do śniadania: porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. |
8.30 |
ŚNIADANIE Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia |
9.00 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. |
10.00
|
Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne aktywności zabawy swobodne. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowanie do ich możliwości, praca stymulacyjna. |
10.30 | Przygotowanie do drugiego śniadania, drugie śniadanie |
10.45 |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem(nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków) zabawy dowolne, spacery, wycieczki-poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące. |
12.00 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w łazience. Obiad |
12.30 |
Relaks. Słuchanie bajek i muzyki wyciszającej. Odpoczynek poobiedni. |
14.40 |
Podwieczorek |
15.00 – 17.00 |
Zabawy dowolne i zabawy ze śpiewem. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. Praca indywidualna, dostosowana do możliwości dzieci. |
dla dzieci starszych
Godz. |
Podejmowane działania |
od 7.00 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne ( indywidualne i zespołowe ) służące realizacji zainteresowań i pomysłów dzieci. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. |
8.20
|
Przygotowanie do śniadania- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8.30 |
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
9.00 |
Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych w oparciu o podstawę programową . Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć, z całą grupą, zespołowo i indywidualnie. Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10.30 | Drugie śniadanie |
10.45
|
Czynności samoobsługowe i higieniczne przed wyjściem. Zabawy swobodne i organizowane, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacje przyrodnicze w ogrodzie oraz wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. |
11.40 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe (praca dyżurnych- przy obiedzie). Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie przy stole, dbałość o zdrowie. |
12.15 |
Relaks. Słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie .Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
13.00 |
Praca indywidualna z dziećmi – dostosowanie zadań do możliwości dzieci, zajęcia dodatkowe, zabawy ogólnorozwojowe, utrwalanie treści zgodnie z tematyką zajęć. |
14.00 |
Zabawa ruchowa. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Podwieczorek .Kształtowanie nawyków kulturalnych |
14.30 |
Zabawy dydaktyczne, zabawy ogólnorozwojowe, ćwiczenia manualne. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
15.30 – 17.00 |
Zabawy dydaktyczne, zabawy ogólnorozwojowe, ćwiczenia manualne. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |