Ramowy rozkład dnia

dla dzieci młodszych

Godz.

Podejmowane działania

od 7.00

Zajęcia opiekuńcze, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.

Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym.

Zabawy integrujące grupę.

Poranne ćwiczenia gimnastyczne

8.20

Zabawa ruchowa

Przygotowanie do śniadania: porządkowanie sali, czynności samoobsługowe.

8.30

ŚNIADANIE

Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia

9.00

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze.

10.00

 

Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne aktywności zabawy swobodne.

Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowanie do ich możliwości, praca stymulacyjna.

10.30 Przygotowanie do drugiego śniadania, drugie śniadanie
10.45

Czynności samoobsługowe przed wyjściem(nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków) zabawy dowolne,

spacery, wycieczki-poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące.

   12.00

Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w łazience. Obiad

12.30

Relaks. Słuchanie bajek i muzyki wyciszającej. Odpoczynek poobiedni.

14.40

Podwieczorek

15.00 – 17.00

Zabawy dowolne i zabawy ze śpiewem.

Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.

Praca indywidualna, dostosowana do możliwości dzieci.

 

 

dla dzieci starszych

Godz.

Podejmowane działania

od 7.00

Schodzenie się dzieci.

Zabawy dowolne ( indywidualne i zespołowe ) służące realizacji zainteresowań i pomysłów dzieci.

Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.20

 

Przygotowanie do śniadania- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience.

8.30

Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.

9.00

Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych w oparciu o podstawę programową .

Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć, z całą grupą, zespołowo i indywidualnie.

Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.

10.30 Drugie śniadanie

10.45

 

Czynności samoobsługowe i higieniczne przed wyjściem.

Zabawy swobodne i organizowane, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacje przyrodnicze w ogrodzie oraz

wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.

11.40

Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe (praca dyżurnych- przy obiedzie).

Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami.

Kulturalne zachowanie przy stole, dbałość o zdrowie.

12.15

Relaks. Słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie .Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.

13.00

Praca indywidualna z dziećmi – dostosowanie zadań do możliwości dzieci, zajęcia dodatkowe,

zabawy ogólnorozwojowe, utrwalanie treści zgodnie z tematyką zajęć.

14.00

Zabawa ruchowa. Czynności higieniczne i samoobsługowe.

Podwieczorek .Kształtowanie nawyków kulturalnych

14.30

Zabawy dydaktyczne, zabawy ogólnorozwojowe, ćwiczenia manualne.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

15.30 – 17.00

Zabawy dydaktyczne, zabawy ogólnorozwojowe, ćwiczenia manualne. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.